TAJUK : LOMPAT GETAH
OBJEKTIF :
Pada akhir pembelajaran, murid akan dapat menguasai kemahiran motor halus dan motor kasar berdasarkan aktiviti yang dilakukan.
TEMPOH MASA :
40 minit
BAHAN :
PFK 2.1.1.5
Melompat pelbagai aras dan mendarat kedua-dua belah kaki menggunakan laluan yang betul.
TUNJANG YANG DISEPADUKAN
BM 1.1.7
Mendengar dan bertindak balas mengikut arahan mudah.
PERBENDAHARAAN KATA
Wesel, getah, merah, hijau, gelang, rantai, kuning.
Permainan Gelang Getah |
AKTIVITI 2
TAJUK : KETINTING AISKRIM
OBJEKTIF :
Diakhir pembelajaran murid dapat : berjengket dengan menggunakan sebelah kaki dan mengimbang badan semasa melompat.
TEMPOH MASA :
30 minit
BAHAN :
- Kad nombor 1-5
- Token ( mengikut bilangan pemain )
- Rajah ketinting
- Kad senarai semak
TUNJANG UTAMA
2.1.16 Berketenteng (hop) dengan cara yang betul
TUNJANG YANG DISEPADUKAN
LST 7.1.8 Menulis nombor mengikut cara yang betul.
PM 6.1.3 Berani melibatkan diri dalam sebarang aktiviti.
PERBENDAHARAAN KATA
Aiskrim, ketenteng, lompat, kaki, jengket, satu, dua, tiga, empat, lima, pusing.
Permainan ketinting |
No comments:
Post a Comment